View Single Post
Sitat av TLJ88 Vis innlegg
Takk for alle svar.
Jeg har allerede fortalt at jeg må sone 60 dager, har fått innvilget ulønnet perm.
Saken er at jeg løy om grunnen til hvorfor jeg skulle sone. Men etter et møte med jobben i går fikk jeg beskjed om at de ville ta en bakgrunnssjekk av meg.
På det grunnlaget prøvde jeg og finne ut om de har rett til det, det er bare en vanlig kontorjobb. Fant ut at som regel kan de ikke skadde politiattest når man er midt i ansettelsesforholdet. Men det er sikkert andre regler nå som jeg skal bli borte over en periode.

Jeg bestemme allikevel at jeg skulle fortelle sannheten om hvorfor jeg skal sone, i stede for at de får vite det via en politiattest. Nå får jeg bare vente å se da, om de kan si meg opp pga. at jeg først løy om grunnen og på grunnlag av den virkelige grunnen.

Lovbruddet har ikke noe dirkete tilknytning til jobben, eller skjedd på eller i jobbens arbeidstid. Samt det skjedde for 2 1/2 år siden.
Vis hele sitatet...
Fantastisk å høre, ærlighet varer lengst. Tøft gjort av deg! Virker som du har funnet deg en bra arbeidsplass Masse lykke til!