View Single Post
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Så du prøver nå å si at klesbransjen har gått over til en mer empatisk holdning som de kommer til å tape penger på?

Jeg burde kanskje nevnt at jeg har empati for dem som er overvektige grunnet sykdom eller fordi de har hatt en vanskelig oppvekst. Dette burde være ganske åpenbart, akkurat som med narkomane. Jeg har jobbet i fengsel og møtt på mange triste historier. Så for all del, vi skal hjelpe dem som virkelig trenger det. Samtidig syntes jeg det er et hån mot velferdsstaten at vi skal hjelpe dem som spiser dårlig mat og aldri forlater sofaen, rett og slett fordi de ikke gidder. Jeg spiser sunt og trener relativt regelmessig. Jeg er på langt nær fanatisk, men jeg passer på at jeg har en sunn og god kropp som fungerer i hverdagen.
Vis hele sitatet...
Hvem er disse som bare spiser dårlig mat og ikke gidder noen ting? Helt ærlig tror jeg ikke det finnes noen som passer den beskrivelsen, og hvis det gjør det gjelder det en ekstremt liten gruppe, som også mest sannsynlig har et problem et eller annet sted allikevel. Det er ikke noe enten eller her. Det er mye mer komplisert.

Poenget er at bak enhver atferd ligger det en årsak, ingen VIL være overvektige og risikere sykdom. Men de finnes ikke de du beskriver, og hvis du sier at du kjenner flere så vedder jeg på at du aldri har tenkt over hva grunnen kan være nemlig fordi det er så lett å putte mennesker i bås. Ikke så rart egentlig med tanke på hva man blir servert i media sånn ca hele tiden. Vanskelig å ikke la seg påvirke, og særlig når det kommer til utseende.

Det vil nok i de aller fleste tilfeller ligge et eller annet psykisk problem bak, selv om stoffskifteproblemer og andre sykdommer også forekommer
Sist endret av Bruskonsulenten; 1. februar 2017 kl. 16:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.