View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Betre relasjoner? Putler har systematisk jobba for å spre splittelse i Europa dei siste tjue åra. Ved å invadere .ua har han napalmbomba alle faens bruer til vesten.

Også skal vesten bygge betre relasjoner til Russland?
Vis hele sitatet...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Fyren har over tiår undertrykt si eiga befolking, innført drakoniske og totalitære lover, og systematisk berika ein liten krets på fellesskapets goder. Retorikken er i stadig aukande grad fascistisk, og han har ført angrepskrig i eit omfang som vi ikkje har sett sidan 1940.

Kvifor skal vi ikkje påpeike likheita?

Sjølvsagt. Men eg har ikkje fått med meg at den taktikken går ut på å angripe naboland. Kanskje eg har gått glipp av noko?

Å vere nøytral til angrepskrig er ikkje å vere nøytral. Det er å støtte regimet i Kreml.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg i det hele tatt ble med i diskusjonen er fordi i min mening er at det er tunnelsyn på flere i denne tråden.

Du omgår det jeg sier hver gang, og svarer med "Putler bad, this and that". Jeg prøver å jevne ut perspektivet ved å si at vi er ikke så mye bedre, vi har også som NATO-land gjort vår del i land langt langt borte som er like forkastelig, men det glemmer vi visst meget fort. Bombingen i Libya f.eks, hallo?

Jeg bruker ikke våre tidligere handlinger for å
forsvare Putin sine, jeg sier vi må se ting for hva det er og må jobbe mot en fredelig løsning. Alle kan ikke bli fornøyd, det har aldri skjedd.