View Single Post
Sitat av Iwantcandy Vis innlegg
Jeg tenkte det samme som deg en gang, og bestemte meg for å prøve speed før en gym-time på skolen. Viste seg å være noe av det dummeste jeg har gjort. Når jeg er på speed blir jeg forholdsvis rolig, og har ingen problemer med søvn eller spising, men det utømmelige energilageret er fortsatt der.

I denne gymtimen hadde vi styrketrening, og med min da lille viten om stoffet, så var idèen å gjøre det strålende i timen, kanskje imponere læreren litt. Det var mange forskjellige "stasjoner" i gymtimen, hvor vi hadde 1,5 minutters trening, og 30 sekunder pause før vi bytta. I pausene lå jeg på ryggen og prøvde å slappe av, mens jeg på alle postene sto på som om livet mitt sto på spill.

På speed har jeg en tendens til å sjekke pulsen min temmelig ofte, dette fordi den alltid går så mye raskere enn normalt. Etter en god timinutter med styrketrening merka jeg at pulsen gikk så raskt at jeg ikke klarte å telle slagene engang, men ga meg ikke, jeg kollapsa på posten etter, og kjente det stakk i brystkassa mi. Jeg trodde jo jeg skulle dø, at jeg hadde fått hjerteinfarkt, eller at noe som helst har stoppet hjertet fra å fungere. Jeg begynte å ta dype pust, og sa til han jeg var gruppert med at jeg hadde tatt i for mye, og bare trengte å puste litt.

Jeg husker veldig lite av hva som skjedde videre, men i slutten av gymtimen (garderobe-tid, med dusjing og styr) ble jeg bare liggende på benken i garderoben, og det gjorde fortsatt vondt i brystkassa. Etter de fleste andre var ferdig og dusje var det noen som spurte om jeg kom til neste time eller ikke, og jeg sa jeg sikkert ble litt forsinka, men skulle komme etterhvert, trengte bare litt hvile. En kompis av meg ble igjen etter alle de andre, og spurte "Hva er galt?" raskt etter alle hadde gått, og jeg fortalte som skrevet over. Han venta i noen minutter mens jeg dusja og bytta klær, og jeg kan ikke beskrive hvor heldig du er hvis du finner deg selv med kompiser som gjør slikt, ta vare på de!

Da vi kom til neste time sa læreren "Dere er sen?" og han svarte fort med at vi skulle innom kantina en tur, og traff på en kompis, ble bare sittende litt for lenge. Så moralen i historien er vel at speed først og fremst er farlig, men ikke bør forbindes med fysisk aktivitet!

tl;dr: Ikke ta speed i sammenheng med fysisk aktivitet. Eller i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Det spørs veldig på utgangspunktet ditt, er du vant til å ha høy puls ? om ikke så er et ikke noe rart om hjerter ditt fikk et "sjokk" da.