View Single Post
Trådstarter
295
Sitat av KultNick Vis innlegg
Jeg tror definitivt at han har inspirert mange potensielle militante ekstremister, og han har fått kringkastet meningene sine. Nå spørs det hvor mange som tar meningene hans for god fisk, men jeg tviler ikke på at mange føler at de har lært noe nytt, og kanskje har blitt mer kritiske til multikulturalisme.
Vis hele sitatet...
Ja, han har jo fått store mengder støtte erklæringer fra Norge og andre land. Han oppfordrer også til væpnede aksjoner.
Jeg føler at rettsaken er nesten ett talerør for flere av de politiske synnspunktene og delvis rasjonalisering av målet med handlingen ABB utførte.
Selve diagnosen Sørheim og Husby har stilt gir ingen mening når de ikke har tatt hensyn til de politiske synspunktene til ABB. Dette igjen gjør at ABB muligens framstår som en "frisk" person med ekstrem radikale synspunkter.

Sitat av subscribe Vis innlegg
Han har skapt en debatt uten tvil, men han har også ødelagt for alle sine meningsfeller..

Altså, bare tenk om staten hadde kuttet ned på/kuttet ut innvandringen nå, like etter at en person "advarer" mot multikulturalismen og islam ved å drepe nesten 100 barn og voksne! Det kommer aldri til og skje.. Breivik har ødelagt for seg selv og alle som mener det samme! Jeg på min side, kunne ikke gitt mer faen. Jeg er fargeblind og syntes like lite om jesus som jeg gjør om muhammed!
Vis hele sitatet...
Haha, likte den siste komnentaren din! Jeg syns de ekstreme varslingene mot multikuluralisme og islam er delvis usaklige, men har et holdepunkt når vi ser på selve utviklingen i Norge og europa. Jeg er selv for et sterkere nasjonalt samhold i Norge, jeg føler Norge er for liberale når det kommer til og akseptere kulturkrenkende innflytelser utenfra. Jeg er norsk og bor i Norge, men føler ikke noe sterk tilhørighet til Norge. Selvom jeg ønsker en mer patriotisk holdning til Norge, så forstår jeg den liberale holdningen til den Norske stat, de gjør alt for og unngå konflikter.