View Single Post
https://www.nrk.no/norge/flere-soker...elp-1.14175221

De mener det er styrken på cannabis som er grunnen til at flere søker hjelp til cannabis-avhengighet.

Når man ser gjennomsnittsalderen er 27 år så vil jeg heller si det er flere brukere som gir dette resultatet. Og flere brukere pga flere som blir opplyst om hva cannabis egentlig er.

Internett vil jeg si er hovedårsaken. Og så USA etc.

Styrken har gjennomsnitt gått opp når det kommer til greenhouse og hjemmedyrking av marijuana. Hasjen også, men ikke globalt. De som lager hasjen som komme til Norge er de samme landene som før.

Jeg tror det er mer kvalitetetsbevissthet og pris som gjør at hasjen som kommer til Norge er sterkere enn for 10 år siden. De landene som lager hasj av greenhouse marijuana(Hovedsaklig Canada og USA), smugler ikke til Norge.

Som de fleste cannabis intr. vet er at man kan lage hasj på flere måter. For å ta et eksempel; måten de gjør det i Marokko gir fire kvalitetstyper av samme høsting. Den siste er den såkalte "tørrokken" som jeg ikke har sett på lenge, eller hvertfall veldig sjelden de siste årene.

Har sett dokumentarer fra de lovløse fjellområdene i marokko der de viser de tre eller to typene med lavere kvalitet og sier "only for export" med et lurt smil. Jeg mener ikke at kun den første runden er god hasj, men når de for fjerde gang skiller trikomer av samme planter så sier det seg selv til at det ikke er mye THC i. Mye av dette kom til Norge før.

Jeg synes dette er veldig dårlig forskning av en som er senior-forsker.

Men igjen, jeg er jo bare en rusmisbruker.