View Single Post
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Ser ingen problemer med uniformert politi på treningssenter. bedriver du med ulovlige ting så må du nesten forvente at du kommer og henter deg hvor enn du er.
Vis hele sitatet...
Problemet i mine øyne er derimot mulig mistenkeliggjøring av en haug av uskyldige treningsglade mennesker som har vært litt mer dedikert over tid en den gjennomsnittlige befolkningen.

Nå sier imidlertid politiet at de skal " I hovedsak skal vi formidle kunnskap som vi håper skal virke forebyggende", men jeg har liten tro på at det er uniformert politi som stopper deg under treningen for å belære deg om steroider som er riktig vei å gå.

Om det kun er forebyggende arbeid dem skal bedrive, hvorfor ikke trå til med uavhengige personer med kunnskap (Leger, forskere osv) med støtte av en sivilkledd politimann med ID-badge, kontra en uniformert politimann med 2 timers kursing i anabole steroider?

Jeg ser heller for meg at dette resulterer i to ting:
1) Tilstedeværelse gjør at yngre mennesker kvier seg eller i større grad skjønner de lovmessige konsekvenser bruk av steroider kan bli.

2) En haug av uskyldige trenings entusiaster blir mistenkeliggjort, stoppet og pratet med (sløst bort tid) og i verste fall utsatt for ransaking eller tvunget med til blodprøver som følge av de er større enn Ola nordmann på 70 kg som trener de første to ukene etter nyttår.

Har selv måtte forklare meg til diverse leger fra jeg var 14 år grunnet stor interesse for trening og genetisk heldig, og det er fryktelig irriterende å måtte stå å forsvare deg mot folk som sitter med en autoritet over deg - spesielt når du er uskyldig.

Vi får nå se hvordan de faktisk velger å gjennomføre dette, men jeg har liten tro på at resultatet blir et alle kan bli fornøyd med.
Sist endret av Dibsent; 28. oktober 2014 kl. 14:53.