View Single Post
Selv røyker jeg weed med jevne mellomrom og tar meg en syretur fra tid til annen. Har grei kontroll over det og har aldri blitt fristet av tanken på å prøve noe sterkere da jeg er oppegående nok til å skjønne konsekvensene av dette. Eneste rusmidlet jeg rett ut føler avhengighet for er nikotin, så jeg kan bruke det som utgangspunkt: Jeg sluttet etter en syretur som ga meg en åpenbaring om at det finnes viktigere ting i livet. Ja, det var tungt å slutte. De første dagene var ren tortur og jeg trodde det skulle klikke for meg. Men følte ikke jeg hadde annet valg enn å bare godta det, viten om at det var bedre ting som ventet på andre siden. Etter at "abstinensene" daffet av begynte jeg raskt å kjede meg. Følte at noe manglet i livet mitt og at jeg på en eller annen måte måtte fylle tomrommet. Så jeg begynte rett og slett å trene og har siden ikke sett tilbake. Fysisk aktivitet er og blir den beste depresjonskuren som finnes. Gjerne kombinert med et sunt kosthold. Du må rett og slett bare lære deg å kontrollere dine impulser, ignorer det du vil ha og heller gi deg selv det du trenger.
Det er ikke lett, men med litt selvdisiplin er det fullt mulig.