Tråd: Kjøpsloven!
View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Ingenting som tilsier at noen skulle være uenige her.

Tvertimot er det bekreftet fra sjappa at den vil bli fikset hvis er påvises feil slik TS beskriver.
Vis hele sitatet...
Stikkordet der er «hvis». TS er da prisgitt at verkstedet/produsenten, som vil tjene penger på å ikke finne noe, skal «finne» den samme feilen som ham. Og at hvis de ikke gjør det, så må han betale mange hundre kroner for å få det ødelagte produktet tilbake igjen. Det er et premiss jeg ikke ville godtatt for varen jeg vet det er feil på. Selv om det sikkert er 90% sannsynlighet for at de finner feilen, så er ikke det der et spill jeg vil spille. Produktet er ødelagt, det betyr at produktet skal repareres eller erstattes. Ikke noe om og hvis og men. Kommer de tilbake med «ingen feil», så kan de regne med å få klagebrev, ikke penger. Så å skulle akseptere disse vilkårene ville jeg ikke gjort. Det er ikke nødvendig. Reklamasjonsretten gjelder like fullt.

Edit:
Noen kan kanskje innvende at dersom verkstedet er uavhengig, så vil de kanskje tjene like mye på en reparasjon som på en rask retur. Men det endrer uansett ikke konklusjonen min.
Sist endret av Realist1; 25. juni 2022 kl. 00:10.