View Single Post
Sitat av Xernox Vis innlegg
Så hvis du voldtar en voldtaker, eller dreper en morder, så fortjener du vel samme straffen du også?
Vis hele sitatet...
Du har jo ett poeng her.. Øye for øye gjør hele verden blind (om man skulle drept mordere hadde det startet en domino effekt der det bare var 1 person igjen)..

Jeg er imot hevn fordi det ikke forandrer noe.. Om Hitler hadde blitt fanget og torturert i 40år så hadde ikke det kommet noe godt ut av det, og om noen av de han skadet hadde fått tilfredstillelse av det syns jeg heller vi kunne tilbudt dem terapi, det hadde nok gitt dem en mer langvarig tilfredstillelse..

Til scenarioet som TS viser til hadde skjedd er jeg redd jeg hadde prøvd å straffe han psykisk eller fysisk, men jeg tror det bare hadde gitt meg 10minutter med glede(som jeg seinere hadde skammet meg over) også en livstid med skam og anger.. Så å ta hevn på personen hadde skadet meg selv mer en det hadde skadet personen.. Det kunne også skadet mange andre... Selv om alt jeg hadde gjort var en "right hook" så hadde resultatet blitt det samme tror jeg...

Sitat av cos Vis innlegg
I mine øyne ville 10 år i fengsel aldri gjort meg tilfreds for å tatt fra meg det kjæreste jeg hadde. Jeg tror ikke jeg hadde vært tilfreds med å tatt livet av han heller.
Vis hele sitatet...
Å ta livet av han er jo en vennlighet 18år som pedofil i amerkansk fengsel=psykisk og fysisk tortur frem til du tar ditt eget liv... Værre hevn enn det finnes jo ikke... Mere hevn å finne og drepe ham om han slipper ut, noe jeg tviler på han ville gjort (utifra amerikansk tv )... Stakkars han faren når han forstår hvor snill han var mot overgriperen, da tror jeg alt blir ekstremt mye værre for han....

Det faren gjorde i den videoen er det vennligste jeg noen gang har sett noen gjøre...
Sist endret av Novice; 18. februar 2013 kl. 12:42.