Tråd: Dubstep
View Single Post
Sitat av LesPaul Vis innlegg
Jeg skjønner hva du mener. Du som meg ser på denne sjangeren innen musikk som dårlig og uinteressant, kanskje til og med ikke musikk pga. mangelen på ekte instrumenter og kanskje en talentfull vokalist. Frustrert over hvilken vei musikken har gått i våre dager, og hvorfor folk velger å høre på slikt.
Vel, jeg er stort sett enig, MEN folk har forskjellig smak, og de oppnår sikkert den samme følelsen av en slik låt, som jeg f.eks oppnår av en god gammel Pink Floyd eller Kvelertak låt. Som beskrevet tidligere så liker folk rytmene, den dype bassen osv som er å finne i dubstep, men som er en mangelvare innen f.eks Led Zeppelin. Vi må godta at folk har forskjellig smak innen musikk, klær osv. Om man ser tilbake i tid var det sikkert folk som deg og meg som irriterte seg grenseløst når blues var i ferd med å ta en vending og utvikle seg til rock/hard rock. Slik vil det alltid være, og det er ikke noe vi kan gjøre noe med, musikk vil hele tiden utvikle seg.

I hodet mitt er det selvfølgelig min musikk som er best, men jeg orker ikke gå rundt og hate på alle andres musikk fordet, hvorfor skal jeg bry meg? Jeg har fortsatt mine gamle gode jeg kan holde meg til, så får alle rundt meg høre på akkuratt hva de vill. Om det er dubstep, dance, trance, grindcore eller barokk det påvirker ikke meg på noen måte, og jeg har derfor ingen grunn til å bry meg. La folk høre på hva de vil og ikke bry deg
Vis hele sitatet...
musik'k -en (gr musike (tekhne) '(kunsten til) musene', se muse)
1 (kunsten å sette sammen el. framføre) toner i en estetisk helhet av rytme, melodi og harmoni; tonekunst;

Det å ha en vokalist er langt i fra et kriterie. Musikk som er laget på en datamaskin er fortsatt musikk selv om det ikke innholder piano, gitar eller bass.