View Single Post
Sitat av Dorullnisse Vis innlegg

Napse - "Toppen av WTC falt flere etasjer, og veide langt mer. Det er helt åpenbart at det ville kollapse. I tillegg akkumuleres kraften på bæringa
nedover i bygget iom. at fallet og mengden som faller blir større og større."
Ja det var åpenbart at toppen ville kollapse, men mot kanten av bygget og sust ned mot bakken.

Napse - "Hvis man tegner på kreftene som påvirker tegningen din vil det jo umulig kunne oppstå en horisontal kraft/hastighet mot venstre."
Jo, toppen ville vippet til side og dermed falt ned?


Provo - "Dette. Er det dummeste jeg har sett. I hele mitt liv." Ikke et uventet svar fra deg. Dette er direkte spydig og nedverdigende overfor min skisse.
All logisk tenking tilsier at det ville skjedd på måten illustrasjonen viser og det jeg har nevnt ovenfor.

.
Vis hele sitatet...
Hvis du bygger et rektangulært korthus på 200x35x35cm og knipser vekk et par kort ca 20-30cm fra toppen vil ikke hele topp delen ramle ned på siden. Hele driten vil rase mer eller mindre rett ned! Selv om det ikke kan sammenlignes med hvordan tyngekraften påvirker en gigantisk stålkonstruksjon på hundretusener av tonn( som vil kollapse enda mere "rett ned") så skjønner du vel tegninga.
Sist endret av A-tillah; 24. september 2018 kl. 15:36.