View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nei, jeg gjør ikke det. Hvis du mener det er noen stråmenn her, så må du endelig avdekke dem.
Vis hele sitatet...
Stort mer konsist enn det jeg formulerte det i innlegget du siterte, klarer jeg nok ikke å få det. Jeg presenterer min oppfatning av poenget til belisarius, og viser at det ikke sammenfaller med det du argumenterer mot.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ja, og mitt argument er at det er fullstendig, totalt fette likegyldig fordi rasshøl klarer å lage faenskap også med de mest fredelige religioner.
Vis hele sitatet...
Det er ikke likegyldig, all den tid det er en del av argumentasjonen ekstremistene benytter. At andre "lager faenskap" med andre argumentasjoner, derimot, er "fette likegyldig".

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Dersom voldelige tekster er et premiss for voldelig ideologi, hvordan forklarer du da buddhistisk vold og krigshissing?
Vis hele sitatet...
Må det være samme argumentasjon som benyttes av islamistiske terrorister som av buddhistiske terrorister? Kan det være at det er flere årsaker til terrorisme også i hvert konkrete tilfelle?

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det skulle man kanskje tro, men faktum er at det er like lett og like vanskelig med alle religiøse tekster. Hvorfor? Fordi religion er grunnleggende irrasjonelt. Det er irrasjonelt å tro.
Vis hele sitatet...
Det er langt fra å hevde at tro er irrasjonelt, til å hevde at de som tror er så irrasjonelle at de ikke klarer å justere sin livsførsel i henhold til noe de tror er guds befaling.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Poenget mitt er at hva koranen rent konkret sier spiller veldig liten rolle. Det er derfor feil å henge seg opp dennes bokstav.
Vis hele sitatet...
Her er altså mange uenig med deg. Islamistiske terrorister inkludert.