View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av Driftaway Vis innlegg
Det har seg nemlig slik at vi har noen regler som vi må følge i trafikken. Det er fritt opp til deg å følge dem eller ikke... DU velger om du skal kjøre forbi eller bli liggende bak, DU velger om du skal holde deg til loven eller ikke... Jeg sier ikke at jeg selv alltid følger loven, men å skylde på uflaks? Nei, det er ikke flaks eller uflaks, det er idioti.
Vis hele sitatet...
Jo det har noe med uflaks om du blir tatt for å bryte noen av de latterlige fartsgrensene vi har i Norge. Og ikke kom å nekt når det gjelder en del av fartsgrensen vi har her på berget. De er alt for lave!

Du sier det selv, det er viktig å bruke hodet. Da kan man også bruke hodet til å vurdere hvilken fart det er forsvarlig å holde. Så du feks fra den Nederlanske byen hvor de fjerna alt som het trafikkskilt osv? Det ble faktisk fære ulykker. Netopp fordi disse personene ikke trengte å bli leid i hånda hele tiden av myndigheten.

87% av alle norske bilførere mener de er flinkere enn gjennomsnittet til å kjøre bil. Man skal ikke behøve å være veldig smart for å skjønne at denne statistikken umulig kan stemme. Det er nemlig sånn at mange av dem som tror de er flinke til å kjøre i realiteten suger skikkelig.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Men hva har dette med saken å gjøre?


Jeg skal vokte meg for å ikke fremstå som en moralens vokter her, fordi det er kult, og skal være kult å kjøre bil. Men som i så mye annet er det viktig å bruke hodet. Du burde prøve det... Du taper nemlig ikke så mye tid som du tror! Det er nemlig slik at de som glaner på deg langs vegene ikke ser på deg fordi bilen din er så drita kul eller at du er så rå på å kjøre, de ser på deg fordi du fremstår som en tulling der du farer rundt i gatene uten hensyn til andre enn deg selv i troen om at du selv tar deg godt ut!
Vis hele sitatet...
Igjen, jeg klarer å tenke selv. Kanskje ikke du er så god til det, men kan jo prøve å forklare. Jeg klarer å tenke at det at sannsynligheten for å treffe på myke trafikkanter er langt større i ett tettbygd strøk (50sone) enn midt på en landevei, eller på motorveien. Derfor pleier jeg å holde fartsgrensa der. Samme med skoler osv. Det er derfor jeg heller ikke ser noe problem med å gasse litt på på en motorvei el liknende kl 3 på natta. Jeg vil heller kalle det uflaks enn idioti om det da står en up-bil skjult fra veien som starter klokka for så og legge seg en km bak meg.


BTW.. denne tråden har sporet skikkelig av...
Vis hele sitatet...
Indeed...
Sist endret av legalize_it; 27. september 2009 kl. 21:36.