View Single Post
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
367
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjelder dette kun rusrelaterte problemer med lege ol.?
Vis hele sitatet...
"Temaet omhandler konsekvensene man har blitt, eller kan bli utsatt for, ved å fortelle om rusbruk eller generellt om tanker rundt livet som man sliter med, til autorisert helsepersonell da i hovedsak fastlege og -/eller psykolog. Fortid - nåtid - fremtid . "

jeg tolker dette som " Konsekvenser rundt å fortelle om rusbruk ELLER fra generelle tanker om feks selvmord eller andre litt "mørke" temaer, som du tror at du kommer til å merke såppas med konsekvenser at du velger å ikke dele problemene dine med lege, fordi du er redd for at de konsekvensene du ser for deg at du for hvis du evt skulle snakket med lege om det er alt for harde, eller tar fra deg rettigheter "

altså selvom det ikke har rot i virkeligheten så kan en frykt for konsekvenser stoppe deg fra å ta imot hjelp samme om frykten er ekte eller ikke... og da synes jeg det er det samme om man har et rus problem eller selvmordstanker eller lignende. Samme om man er redd for at man skal få konsekvenser eller om man allerede har fått konsekvenser som fører til at du mister tillit... Del gjerne..
Beklager om dette ikke er så sammenhengende begynner å bli sent og jeg styrter jo ned som vanling hehe