View Single Post
Ongun
Trådstarter
100
Ok, jeg kan gå først bønder !

10 år bruk / missbruk - hovedsak amf -røykings fast et par år - også litt benzo , mdma, osv heller sjeldent. En vandrende katastrofe på alkohol (utenom med speed innabords) , da især brennevin. Kan bli demonisk, psykotisk eller schizofren/forfølgelsesvanvidd. Desidert skumleste stoffet for min symbiose. MEN det er ikke hva dette handler om.

2016 havnet jeg på psyk etter å ha tømt restlageret fra jul og nyttår med akevitt og cognac. De hang seg igrunn mer opp i mikro-spor av narkotika men uansett fikk jeg formulert meg godt nok til at de annså meg som oppegående. Skulle få beholde sertifikatet på betingelse av beståtte rustester ukentlig i et såkalt RUSTEAM. Dette var aldri noe team. Det var meg mot meg.

En positiv ting kom ut av det, og det var bekreftelsen på at jeg aldri har vært avhengig av noe og mestring av å klare uke på uke. Kun negative tester (utenom to første med THC)

Så til min store feiltagelse satt jeg i møte med legen litt begeistret for å sleppe å holde igjen og jeg ramset nå opp en A4 side med ting jeg hadde prøvd. Hvis jeg bare ante konsekvensene av det .....

6 MND senerere - alle prøver negative
8 MND senerere - to mnd til frivillig. Negative

Skifter fastlege som tar to uforbeholdne tester på under ett år . Begge to : negative.

Konklusjon : skjønte etter forrige legebesøk at jeg velger å ikke forholde meg til Helsenorge mer. Har fått avslag på angst, smerte, søvn og hoste (virus) - medesiner. Jeg sitter ikke en time til og betaler for å høre at jeg har vært avhengig av benzo når jeg aldri engang har hatt kjennskap til abstinenser. Jeg er avskåret fra medesin som kan gjøre livet mitt litt bedre i jævlige perioder, stemplet som avhengig narkoman og har fortalt sannheten for døve ører en gang for mange. Med andre ord en konstant utrygghet.

Andre ?

Vi har muligens en golden ticket her til å hjelpe meg og deg og alle andre som søker etter noe bedre og får det stikk motsatte.

Jeg er vel en egosentrisk faen som så mange andre, men her kjenner jeg litt på å bidra, for mange har det garantert langt værre enn meg.