Tråd: Groguide
View Single Post
LoveToGrow's Avatar
Trådstarter
755
Sitat av Hater_mordin
Hei, jeg har lest gjennom en del nå, men noe jeg ikke forstår helt.
Jeg har skaffa meg 10 frø og har lagt dem til spiring. Det er det jeg skal gjøre etterpå som jeg lurer på.
Etter at jeg har lagt dem i potta og sånn(med spira opp!?) og alt det der, hva med næring, lys og alt det. Jeg tenkte egentlig å ha dem i vinduet mitt på rommet, der de får sollys fra solen går opp til den går ned, men _MÅ_ man ha sånn 400 w HPS lampe i tillegg, eller er det nok med sollys? Også det med næring/vann etc. Jeg er ingen botaniker(som du skjønner), men jeg er keen på å få en del ut av disse frøene. Hvordan skal jeg vanne dem, hvor kjøper jeg næring? Evt er det biogrow jeg skal kjøpe? Tusen takk for svar, kommer sikkert til å spørre om mer etterhvert hvis det er greit
Vis hele sitatet...
La oss strate med at spiren skal være ned! Det som spirer er en rot og ikke planten i seg selv. Når det gjelder næring, vil det ha mye å si hvilken jordblanding du bruker, hvor stor potte du bruker, osv.

Det neste er at du skal ha de i vinduet, planten vil da begynne å blomstre ca 14 dager etter 21 juli, da dette er da vi har 12 timer lys og 12 timer mørke, og nei du må ikke ha et 400watt armatur, men høstingen vil være relativt større med 400watt armatur enn Norges sommer.(spesielt gjennom vinduet). Når det gjelder vanning er dette veldig forskjellig etter hvilken størrelse du har på potten og hvor varmt det er det plantene står. Gi meg en detajert beskrivelse på potte og jord, så skal du få en fasit på hvor mye vann til hvilken tid..

Når det gjelder næring, er det beste for nybegynnere å vente til de ser en mangel på planten(for. eks, når planten blir lysegrønn istdet for mørkegrønn, flekker eller "brente" tupper osv.) Skulle det oppstå en mangel på planten er det bare å sende meg et bilde eller forklare hvordan det ser ut og jeg vet nøyaktig hva det er planten din trenger.. Ingen spørsmål er for dumme!

Næringen jeg har hatt best erfaring med er biobizz serien og de får du kjøpt på www.hempster.no. Biogrow er bare en av de du kommer til å trenge pga at cannabis hybridene som finnes i dag tar opp så mye de klarer til den tiden de trenger det. Kjøp 1 biogrow, 1 biobloom, 1 alg-e-mic og 1 top max og du er klar for det meste av mangler i jorden. Grunnen til at man trenger flere typer næring er fordi at noen ganger vil du kunne gi planten din kalium og fosfor, men ikke nitrogen.. Hvis du ikke har gjort deg klar på hva N-P-K(vil stå på enhver jordblanding og næring du kjøper) betyr er det på tide å gjøre det...N-P-K( Nitrogen-Fosfor-Kalium) Dette er primær-næringen en cannabis plante trenger, selv om dette bare er 3 av totalt 14 næringer cannabis planten bruker.

Håper dette ga deg svar på det du trengte, hvis ikke er det bare å skrive inn igjen. Vil du at jeg skal forklare deg N-P-K er det ingen problem, mange nettsider går inn det uendelig avanserte, men dette er unødvendig..

Takk for spørsmålet!

Jeg hadde satt pris på hvis dere kunne rangere tråden min, da dette vil være til stor nytte for meg og min videre lære om cannabis planten.. Men for all del, takk for all støtte!!!! Dere har gjort meg til den jeg er i dag!! Evig takknemlig.. Ekstra kreditt går til pOffski, som hele tiden holder meg oppdatert om hvor bra de eventuelle svarene er..
Sist endret av LoveToGrow; 22. mai 2007 kl. 03:27.