View Single Post
Sitat av Mokko Vis innlegg
Har prøvd å sette igang med mining. Har lastet ned den originale Bitcoin-clienten, laget en bitcoin.conf-fil med brukernavn og passord da jeg leste litt om det på noen forumer, og lastet ned klienten DiabloMiner da denne visstnok skal funke på Mac (som jeg bruker). Men jeg får ikke satt det hele igang.. slik jeg har forstått det skal jeg åpne DiabloMiner i Terminal og bruke "-u [brukernavn] -p [passord]" (som ligger i bitcoin.conf-filen), men det virker ikke (har også prøvd uten -u og -p og med andre ting). Får denne feilmeldingen:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: com/diablominer/DiabloMiner/DiabloMiner
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: com.diablominer.DiabloMiner.DiabloMiner

at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:202)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:190)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:307)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301 )
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:248)

Jeg er litt forundret over at jeg ikke finner noen Mining Guide for Noobs der alt dette her er skikkelig forklart, da jeg synes det er ganske avanserte saker. Noen som kan hjelpe meg litt?
Vis hele sitatet...
Vil på det sterkeste anbefale at du miner for en pool i stedet for å koble deg opp mot din lokale bitcoin-klient. En pool består av flere som jobber sammen for å finne løsninger og deler på potten når noen har funnet et svar. Dermed får du en liten del av kaken mye oftere, i stedet for at du har en ørliten sjanse til å få alle 50 BTC-ene alene.

Anbefaler Eligius-poolen pga bra sikkerhet, lave gebyrer og fordi den er enkel å bruke. Du lager bare en bitcoin-adresse for å motta penger og angir denne som brukernavn. Passordet kan du sette til hva som helst.

Feilmeldingen du får betyr at Java ikke klarer å finne programmet på stedet du angir. Kommandlinjen for å starte opp DiabloMiner med Eligius kan se omtrent slik ut:

Kode

java -cp /full/path/til/target/libs/*:/full/path/til/target/DiabloMiner.jar com.diablominer.DiabloMiner.DiabloMiner -u YourAddress -p xxx -o pool.bitcoin.dashjr.org -r 8337 -g 5
Target ligger i katalogen du har pakket ut DiabloMiner til, full path blir f.eks.: /Users/bubba/DiabloMiner/target/osv..
Sist endret av gorm; 11. mai 2011 kl. 20:13.