View Single Post
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Nei, jeg vet det. Problemet er jeg ikke har peiling på hvor jeg skal starte, jeg har fått tips om å slette sosiale medier, og det har jeg tenkt til å gjøre fra og med i morgen. Annet enn det har jeg mest fått beskjed om at det sitter i hodet, og det vet jeg, men jeg har ikke fått noen konkrete tips til hvordan jeg kan begynne å «omprogrammere meg» slik at jeg i det mindre klarer å se meg i speilet uten å bli kvalm. Jeg gikk hos psykolog en god stund men synes ikke det funka i det hele tatt, har fått henvisning til psykiater og skal få en ordentlig utredning etter hvert.
Vis hele sitatet...
Det er ingen her som kan gi deg tips til å omprogrammere hodet ditt. Sånn "se deg selv i speilet og si positive ting" er i beste fall lettvinte bullshitråd, og jeg har også sett studier som sier at det virker negativt. Den bekreftelsen du får her når ikke inn til deg.

Jeg tror alle her heier på deg og ønsker deg alt godt, men du bruker folk opp litt når du lager tråd etter tråd om det samme og ingenting vi sier går inn. Jeg foreslår at du logger av internett litt og satser på å nyttiggjøre deg godt av den profesjonelle hjelpen du får. Dette vi holder på med her har ikke funket de siste tretten trådene, og det kommer ikke til å funke den fjortende heller.

All mulig lykke til.