View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
prøvd et lengre opphold fra cannabis? Har du tidligere vært avhengig av benzo? Jeg personlig vil si Imovane er et realtivt ok preparat selv om det er i Benzo familien. Har også seponert det flere ganger. Er absolutt ikke som en Benzoseponering. Imovane er realtivt lett å gå av bare bruk litt apedop den første uka uten. (Antipsykotika)
Vis hele sitatet...
Jepp, gikk helt nykter i nesten ett år. Det var det verste året i mitt liv, så tror ikke jeg vil gå helt uten så lenge igjen.

Nei, har aldri vært avhengig av benzo. Men jeg har definitivt merket at jeg bare vil ha mer så fort jeg får i meg en pille, så de eneste gangene jeg har tatt benzo er når jeg absolutt må. Så da holder jeg meg heller unna til vanlig

Har funnet en god rytme hvor jeg røyker for det meste i helgene, så tar jeg heller å røyker en kvart joint en time eller to før jeg legger meg i ukedagene hvis jeg merker at jeg ikke vil få til å sove uten hjelp. Da sover jeg skikkelig, og slipper å få psykoser som kommer av søvnmangel.

Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Viktig å huske med cannabis og søvn er at jo mer THC, jo dårligere/mindre REM-søvn som over tid. Daglig røyking (med dagens cannabis som stort sett har mye thc og lite cbd) vil over tid føre til for de fleste dårlig søvnkvalitet med lite/ingen drømmer, det hjelper ikke så mye om du har nok søvn om kvaliteten er dårlig. Håper for din del at du ikke bruker det daglig for søvn da det vil kunne forsterke endel problemer man ellers har.
Vis hele sitatet...
Det er jeg klar over. Men hva er bedre, dårlig søvn eller ingen søvn? Da vil jeg tippe dårlig søvn.

Jeg får ikke lov til å sove av kroppen min når jeg trenger det, og går det langt nok må jeg få medisinsk hjelp til å få sove. Har hatt det sånn som dette før jeg begynte å røyke, men røyken gir meg livet litt tilbake.

Røyker ikke daglig, med mindre det er ferie. Da går det unna litt, men da er det mer for kosen. Mitt tips er å ikke legge seg med stigende rus, da sover jeg både bedre og jeg får beholde drømmene mine.
Sist endret av Vasken; 31. august 2021 kl. 08:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.