View Single Post
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Det med voldtekt og sedelighet gjør meg rasende. Det er helt utrolig at dem ikke kan gjøre en bedre jobb. Voldtektssaker er vanskelige å etterforske, ingen tvil om det. Men det er dermed grunn til å bruke mer ressurser på det. Det ødelegger menneskers liv, og mange må gå til behandling resten av livet, om de ikke begår selvmord. Det er faen meg ikke sånn det skal være i et land som Norge. Ingen andre land heller seff men hvertfall ikke her. Jeg synes synd på de som jobber med dette og føler de ikke får gjort jobben godt nok pga ressursmangel eller overarbeid.
Se på Kopseng saken. Det tok mange år til det faktisk ble tatt seriøst. Se Norske Krimsaker på Viaplay. Provoserende deluxe. Han fikk ihvertfall som fortjent, men det at de fleste faktisk ikke engang anmelder, sier mye om hvordan politiet har forholdt og i mange tilfeller fortsatt forholder seg til det
Vis hele sitatet...
For ikke å snakke om Hemsedalsaken, makan til makkverk. Man kan jo håpe at det skjer noe, Drevdaldommen gav i alle fall meg litt håp. Jeg er så sinnsykt imponert og takknemlig over dem som har gått gjennom det helvetet og fått brettet ut og ransaket det intime livet sitt på den måten, for å sette en ny standard. Det er sånn verden går fremover.