View Single Post
Sitat av Jerna Vis innlegg
*pi jeg tror det er forskjell på folk sånn sett. Hvis kvinnene som kom ut for politiet der hadde vært advokater f.eks. tipper jeg saken hadde sett annerledes ut. Desverre..
Vis hele sitatet...
Jeg ga deg KP med et uhell, men kan samtidig være litt enig. Kvinnen det er snakk om i dette tilfellet er en influencer og har en del makt på sosiale medier, men hun er "dessverre" i et homofilt forhold og betegner seg selv som en feminist. Dermed har hun mest status blant kvinner og får lite respekt fra menn. Sosiale medier har mye makt hos unge mennesker i dag, og spesielt blant kvinner.

Det faller ikke i god jord hos mange, og spesielt ikke hos menn, at en kvinne er lesbisk, feminist og samtidig ikke redd for å si sine meninger høyt og tydelig. Har hun i tillegg en fancy farge på håret alà rosa eller blått, så passer hun innad stereotypien "gal feminist", og det rettferdiggjør vold og hat.

Nå hørtes jeg litt hatsk ut, men det er en velkjent sak at menn ofte seksualiserer lesbiske kvinner, og argumenterer med at de i samme slengen aksepterer homofili - men syns likevel det er ekkelt når menn har sex sammen eller er i et forhold. Jeg følger flere lesbiske kvinner på instagram, og de gjennomgår så vanvittig mye hat og seksualisering fra menn, at det er skummelt. Som heterofil kvinne kjenner jeg at jeg får litt avsmak! Og joda, jeg kan skjønne at det er attraktiv å se to vakre kvinner kysse, men det er forskjell på å akseptere kjærligheten og respektere deres valg, og å ta seg et runk og enda til spørre om de vil være med på trekant.

Det som skjedde med Christina Fraas syns jeg er trist og gir meg en håpløs følelse. Det er mye som er bra i samfunnet i dag, vi har kommet så langt, samtidig som vi ikke kommer noen vei. Dette ble kanskje litt avsporing, men om det ender opp med en debatt så kan nok moderatorene her inne flytte det over i en egnet tråd.