View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vedder med sikkerhet på at alle her har en eller flere kompiser som driver på med seksuell trakassering, sier dere fra til de eller ler dere det bort og sier slapp av han er bare full han mente det ikke sånn høhø når andre reagerer? Og jeg tror de fleste av dere selv også vet at dere har gått over grensene til en dame før enten det er å ta hu på låret når hun har trekt seg vekk fem ganger eller å "kødde" å klapse noen på rumpa.

Alle her virker enig i at det som skjedde på denne festen var galt men hvordan er ståstedet deres ellers?
Flere av dere som sier han fortjente det, at han burde anmeldes osv har ytra dere her eller tenkt at MeToo er for dumt og at det var synd på Giske som fikk konsekvenser for sin mangeårige oppførsel med seksuell trakassering.
Så hva er egentlig ståstedet deres på seksuell trakassering? Er det seksuell trakassering dere er i mot eller deler dere opp kvinners verdi etter hva mannen hennes syns om det? Skal seksuell trakassering som ukultur og handlinger slåes ned på eller skal man se gjennom fingrene på det og ta det som en spøk eller bagatell sånn som de fleste av dere gjør når du eller kompisen din klapser en dame på rumpa, igler seg inntill en fremmed jente på dansegulvet og beføler hun på magen med henda eller på rumpa med pikken i det du/han skal "gå forbi" i en tett crowd på byen, eller når dere ikke viser støtte til MeToo og kaller ofrene for å drive heksejakt og sier de overreagerer?
Det slår meg at når kvinner reagerer mot seksuell trakassering de opplever er det mange av dere som syns det er unødvendig og for sterk reaksjon, mens når menn som er kjæreste med disse kvinnene som opplever det reagerer DA gir det plutselig mening for dere og sanker støtte?
Kvinner trenger at menn støtter de i kampen mot seksuell trakassering men det må skje gjennom en holdningsendring blandt menn og "gutta humor", som sykt mange må ransake seg selv for, og ikke gjennom å utøve ytterligere maktdemonstrering for å vise andre menn hvor mye du som mann eier eller har makt over dama di fordi hun er sammen med deg. En kvinne har like mye verdi helt uavhengig av mannen og det å markere eget territorium på den måten uten å egentlig bry seg om roten til problemet hjelper ikke.

Og det er like respektløst mot en singel dame! Tankegangen til Anonym som mener det er relevant om han visste at hun var singel eller opptatt viser bare enda mer av tankegangen om at kvinner er menns eiendom og ikke respekteres som kjønn, men at menn respekterer mannen hennes sine følelser mer enn kvinners kropp. Utallige ganger jeg har blitt sjekket opp og sagt nei og mannen ikke backer unna før jeg må lyve å si jeg har type, som om mine egne grenser ikke betyr noe men den som respekteres er ikke kvinnen men den andre mannen. Det er en helt skada og nedlatende holdning til kvinner som kjønn, wth gi deg!