View Single Post
Hei
Jeg er en jente på 17 år som sliter en del etter en veldig tøff førstegangstripp på flein for cirka 2 måneder siden. Hadde lest meg opp i flere uker for å prøve å forberede meg så godt som mulig for å prøve denne magiske soppen, mye ønske om hjelp av psykiske problemer over lang tid, men også for rusen sin del. Skal ikke gå så mye inn på hvordan selve trippen var, men hvordan jeg har det nå i ettertid. Men jeg skal med hånda på hjertet si at uansett hvor mye jeg hadde lest om hvordan trippen kunne bli, så er det jo helt umulig å forstå hvor syk en sånn trip kan være, før man har prøvd.

Jeg viste jo at det var lurt å ha noen rundt som kunne passe på når jeg skulle trippe, men jeg har ingen venner som har erfaring ved psykedeliske stoffer, de fleste av mine venner holder seg til alkohol, så det hadde nok ikke vert så greit for enten meg eller de. Bare tenk dere, som jeg har skrevet, min aller første tur på sopp, helt alene, og ikke minst, jeg tok alt for høy dose til å være min første gang. Jeg var totalt borte fra virkeligheten og opplevde ego death. Mye mer sykt skjedde også, men skal ikke skrive om det.

Når trippen nærmet seg slutten, så gikk jeg å la meg i senga til slutt, helt utslitt, og var livredd for at jeg var fanga i trippen for alltid, jeg hadde blitt gal og var totalt borte fra denne virkeligheten, men sovnet og våknet dagen etterpå, jeg merka ikke noe spesielt men hadde en rar følelse. Jeg ble sykt letta, jeg er meg selv igjen. Men utover dagen og neste dagene som gikk, skjønte jeg at jeg virkelig ikke er fullstendig tilbake til den gamle meg. Jeg ser ut vinduet og ser ut i naturen, verden ser ikke lik ut som før. Fargene er ekstremt mye sterkere, og verden ser falsk ut. Det ser ut som jeg er inni et bilde som er veldig redigert, satt på filter, og er veldig skarpt. Jeg ser på sjøen og den ser litt fryst fast ut. Dette gjør at jeg får veldig mye følelser av at jeg ikke er i den virkelige verden lenger, alt i livet mitt før trippen var et helt annet liv, nå er jeg i en annen verden og jeg vet at jeg ser verden helt annerledes en andre mennesker rundt meg, og jeg føler jeg ikke hører sammen med familie og andre mennesker.

Jeg hadde mareritt mange netter på rad, våknet flere ganger om natta, og drømmene var helst sykt skumle og trippy, jeg var redd når jeg våknet for at jeg fortsatt var i en trip, så sleit jeg også mye med søvnparalyser. Dette var en ganske tøff tid og varte ganske mange uker, med sterke farger, sterke mareritt, og sterk følelse av og ikke være med i denne verden. Følte meg alene og ikke minst kommer alle spørsmål man ofte får om livet, om verden, mening, hva skjer osv. Etter hvert begynte mareritta å bli mindre av, fargene ble sakte men sikkert svakere og svakere. Marerittene slutta. Fargene og verden begynte å bli mer normal igjen, og når verden såg mer vanlig ut, da følte jeg meg litt mer tilbake i verden igjen.

Da ble ting litt bedre, men jeg drakk alkohol hver helg etter trippen, det gjorde ingen forskjell på hvordan verden så ut, bare litt verre dagen etter alkoholen, jeg drakk hver helg omtrent før jeg prøvde sopp, men når jeg drakk etter soppturen følte jeg meg mer normal, det var en flykt fra hvor vanskelig jeg hadde det, jeg følte meg normal igjen og verden virket normal når jeg drakk, glemte at jeg følte det slik, men så smeller det en dag etter jeg drakk meg skikkelig drita, og dagen etter var fargene tilbake, verden falsk, og enda sterkere en før.

Søkte om hppd på internett og er ganske redd for at jeg har fått det bare etter en trip. Så prøvde å kutte ut alt av rus, holdt meg unna alkohol, sakte men sikkert blir det bedre, 2 uker uten alkoholen, så drikker jeg litt igjen, og da blir det sterkere dagen etter, men ikke så ille. Nå er det en uke siden jeg har drukket, og verden ser virkelig ikke ekte ut, føler jeg lever i en annen verden en før, tenker så mye og er redd for at jeg alltid skal ha det slik. Tror dere jeg har fått hppd? Burde jeg kutte alt rus for resten av mitt liv for å bli kvitt dette her? På forhånd takk.
Sist endret av Veggen; 14. november 2018 kl. 23:08. Grunn: La inn avsnitt