View Single Post
Var i en dårlig periode og snylta meg på ei skikkelig grøftfyll hos en kompis. På et tidspunkt fant jeg en av rivo'ene hans (han får et par i måneden... ) og meldte meg frivilig til å handle tobakk. Det var det siste de så av meg og spenna den natta.

Innbrudstjuv... Det har jeg ikke prøvd å være før!

Stein gjennom terrasse vindu. Så på trynet at jeg aldri klarte finne trappa til andre etasje. Husk jeg tror kåken er tom. Tømmer skuffer og skap og samler alt av verdi på kjøkken bordet (deriblandt et par SKO..!?!?) På badet finner jeg halvannet brett med Imovane eller noe lignende. Skuffende dårlig med sprit, men finner en flaske med noe søtt skvip... Fortsatt på leit etter trapp til andre etasje og en bag til tjuvgodset går det opp for meg at det har begynt å blinke i blått utenfor, og snart sveiper lyskjegler vegger og gulv.

Game over. Jeg synker ned i et hjørne, klemmer ut tablettene og svelger en neve full som jeg skyller ned med innholdet i flaska. Så holder jeg armene fremfor meg og går snuten i møte. "Unnskyld" gjenntar jeg mens de legger meg i jern.

Utpå morgenkvisten, halvannet døgn senere, våkner jeg på cella. De har forsøkt å avhøre meg et pat ganger dagen før, uten hell, men heldigvis er de kule nok og jeg blir kjapt avhørt og slipper ut, i påvente av rettsak. Forskjellen er at nå vet jeg at det var folk hjemme den natta. Det var ikke spesielt kult å høre, utrygg og usikker med søvnproblemer, forklarte han... Som om jeg ikke vet åssen det er, men dette var min skyld!

NEI! Det finnes ingen unnskyldning for å invadere en annens hjem på den måten... Takk for at jeg fikk dele. Jeg skjems!