View Single Post
Sitat av Zepur Vis innlegg
Jeg tror ikke vi skal stole så mye på moral.
Vis hele sitatet...
Vi kan ikke stole på moral? Hva er det du stoler på da, en enkeltpersons oppfatning av hvordan ting burde være? Hvis en som elsker å drepe uskyldige folk mener at dette er rett, skal alle andre da innrette seg til denne personens synspunkt? Moral er noe som er menneskeskap av samme grunn som jeg nevnte tidligere; Vi har utviklet oss nok til å forstå forskjellen på rett og galt (I alle fall de fleste av oss). Dette fører til at vi har gitt forskjellen på rett og galt et navn "Moral" som får oss til å kunne leve hva som i dags dato er det eneste som gjør at vi klarer å etablere og leve i store samfunn i fred. Å stjele er galt og fører til at en eller flere føler negative følelser over å ha mistet noe de holder kjært. Å drepe noen er for de fleste veldig moralskt imotgående fordi vi klarer å sette oss selv i den andre personens plass; "Herregud, tenk om jeg hadde dødd og ikke kunne levd det eneste livet mitt jeg kommer til å få som er så utrolig liten sjangse for at jeg har fått." Du kan gjerne dra inn at flere dyrearter har seksuell omgang med baby/barne-dyr som ikke har aning om hva som foregår, men er det fremdeles det korrekte å gjøre? Det samme gjelder at dyr dreper hverandre og at dette er naturens lov, men dette gjør de for å overleve. Dette behøver ikke vi, da vi nok en gang har utviklet oss nok til å vite at vi ikke trenger å ta liv for å overleve, vi kan skape organiskt liv for å overleve.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Du kan også skadeliggjøre det aller meste. At du føler at noe er galt, betyr ikke nødvendigvis at det ér galt.
Vis hele sitatet...
Så du mener at en pedofilsk fetisj ikke er en dårlig/negativ ting? Gjerne forklar hvorfor og begrunn deg selv. I følge deg kan vi jo si at alt kan skadeliggjøres/uskadeliggjøres. Man kan ikke uskadeliggjøre voldtekt, tortur, rasehat osv. om dette oppstår ut fra det blå, man kan heller ikke skadeligjøre å gi en i nød hjelp om det ikke resulterer til noe negativt (Hva enn det måtte være). Om du er en veldig manipulerende person kan du jo godt prøve, men om man har et någenlunde oppegående perspektiv på ting så fungerer det ikke. Jeg skrev ikke i mitt forrige innlegg at man kan uskadeliggjøre alt, men at man kan uskadeliggjøre det meste personlige om man har en viss tankegang. Om jeg håper at det blir atomkrig og alle dør en smertefull død av radioasjon, da vil jeg si at dette ikke er en en bra ting.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Du kan godt synse om ting, men ikke legg synsing frem som fakta.
Vis hele sitatet...
Så hva er fakta angående pedofili når det kommer til rett og galt?