View Single Post
Sitat av Detectable Vis innlegg
Jeg vet ikke helt hva foreldrene skulle kunne gjøre for å forhindre dette. Det er jo stort sett en kynisk motebransje som trer sex og skjønnhetsidealer ned på barn lenge før tenårene. Stakkars barn som vokser opp nå sier bare jeg.
Vis hele sitatet...
En ting er jo å være gode rollemodeller. En annen ting er å følge med. Det er ikke uhørt å være involvert i livene til 13- og 14-åringer! Vanskelig balansegang, men de er fortsatt et godt stykke unna myndig og ansvarlig.

Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Så "seksualisert" verden har blitt og hvor lett tilgjengelig det er, så tror jeg det skal godt gjøres å beskytte 14-åringer fra dette i dag.
Vis hele sitatet...
Meningsløst å skylde alt på samfunnet. Er det samfunnets skyld at folk havner på NAV eller blir narkomane og kanskje? Meningsløst. Man blir et resultat av de valgene man tar, og så er det noen som har bedre rollemodeller og bedre grunnlag for å ta valg som gir gode konsekvenser enn andre. Og her kommer foreldre inn. Om du lar datteren din henge med jenter som åpenbart mangler grenser, så kan slikt skje.

Sunne verdier, og klare grenser. Mer idrett og bøker, og mindre selfies sier jeg!
Sist endret av nikita; 22. februar 2014 kl. 18:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.