View Single Post
[QUOTE Hvorfor er det "fu**ed" å få barn eller skaffe seg bikkje? Og hvor har du det fra at alle har rett til barn? Jeg har et par kamerater der mora IKKE har rett til å se ungen. Dvs får treffe barnet et par ganger i året, ved spesielle anledninger, under tilsyn.

Har forøvrig bare bikkje sjøl, bevisst valg. QUOTE]

Det ser ut som vi er ganske enig pidget.
Jeg har sett enkelheten i måten det blir valgt inn ett annet liv i noen forhold/ familier på, som om hvis du ikke syns det er ålreit, så er det ikke bare å kvitte seg med babyen.
To alenemødre som som jeg vet om, burde ikke fått barn, da de helst aldri skulle flyttet hjemmefra selv. Der handlet det nok mest om å ikke jobbe, få penger.
Når jeg skrev alle har rett til barn, så vet jeg ikke dette ved lov, var mere ment som at det ser slik ut. I samfunnet vi lever i så er det vel heller ikke mulig for en lege å anbefale en pasient om å ikke få barn? regner med at legen da ikke har noen jobb mer pga krenkelsen.
Å skaffe seg bikkje, eller unge for den saksskyld, på ett bevisst valg er jo helt fint. Men forholdene bør ligge litt til rette for det.
Det er uansett en egoistisk handling å få egne barn. Nok av barn man kunne adoptert, hvis det skal være på et annet grunnlag.

Egoismen stiger kanskje i takt med hvor store "skavanker" man opplyst om tillater barnet å ha, før abort er et alternativ?