View Single Post
jeg får beklage min kunnskap på feltet om led (som ikke er så sterk som dere ser) og derfør tørr jeg ikke påstå noe i noen retninger.
Det var en kar på youtube som brukte en watt-måler på led lampa si, og den viste noe rundt 530ish på det han påstod var en 600w led lampe (oppgitt fra produsent.)
Min tanke og forståelse rundt det da var at man får litt mindre utav det enn det som er oppgitt, men igjen så går denne krangelen rundt dette på youtube i annenhver kommentar, så jeg tørr ikke trekke noen konklusjon rundt dette.
Det ser ut som gjengen her inne på freak er mere opplyst iallefall enn det youtube-kidsa er, så jeg takker og bukker for ny informasjon (selv om det ikke er jeg som lurte, men TS)
Jeg har vært borti en slik 90w lampe selv (ufo), da brukt til tobakksdyrking. Der var nodene tett på hverandre, med knapt 1-2 cm mellom bladsettene.
Jeg dyrket selv tobakk ute i fjor, da var det en 10-20cm mellom hvert bladsett, derfor trakk jeg litt konklusjonen at det blir mere busk-aktig med led (noe også folk påstod på YT.)