View Single Post
Hei,

Har blitt litt bitt av Arduino-basillen, og har noen NodeMCU ESP8266 brett, en Arduino Uno klone og mye annet stasj etter å ha gått delvis amok på eBay

Neste prosjekt jeg har planlagt er (som så mange andre har gjort) å plassere ut diverse sensorer i hjemmet (temperatur, luftfuktighet etc.) som er koblet til nettverket med WiFi. I den forbindelse er jeg på utkikk etter en web server jeg kan kjøre lokalt eller en webservice med så mange av disse funksjonene som mulig:
  • Mulighet til å legge inn kart over hjemmet.
  • Legge inn enheter med sensorer på dette kartet.
  • Ha REST API som sensorene kan sende inn data til. Eventuelt andre veien, men jeg har lyst til å holde strømforbruket nede, så å kjøre en webserver har jeg ikke særlig lyst til
  • Mulighet til å se tidsgrafer (f.eks ved å trykke på sensorene på kartet) av sensordata
  • Hadde vært gøy med integrasjon med IFTTT el., men er ikke noe must.

Jeg regner med dere forstår konseptet. Dette er jo selvfølgelig mulig å programmere selv (ser for meg f.eks Django kunne passet bra til dette prosjektet), men det tar tid og det er lenge siden jeg har utviklet noe for web.

Er det noen som har anbefalinger til dette? Jeg er også mottakelig for tips til andre morsomme ting/sensorer

Edit: Har funnet thingsboard.io som ser lovende ut.
Sist endret av steili; 23. mai 2020 kl. 11:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.