View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg kjenner meg veldig godt igjen i en del av problemene dine. Hvis det er konkret mangel på samtaleemner som er problemet, går det nesten alltid an å finne noen - nyheter, popkultur, musikk, film, ett eller annet som interesserer deg og har en viss sjanse for å interessere andre, også. Det er fullt mulig å grave litt etter interessante samtaleemner også. Hvis det er folkene... vel, det kan skje også. Det er noen folk man er på bølgelengde med, og noen som får alle forsøk på samtale til å likne pissing i motvind.

Det er mange som ser ut til å hinte litt i retningen at "personlighet ikke er noe man kan gjøre noe med". Det er en lett felle å gå i, men apatien er ikke spesielt nyttig, og det er ikke spesielt riktig heller: personlighet er sluttresultatet av en sinnsyk mengde faktorer, noen som kan forandres, andre ikke. Det er fullt mulig å prøve å tøye sine egne grenser, selv om det ikke er gitt at man får det til.

Det ser også ut som du har gått i samme felle som meg på noen måter, og rett og slett mangler "erfaring". Det er ikke nødvendigvis lett eller raskt å ta igjen, men det er fullt mulig. Gi det tid, utfordre deg selv når du kan, gi deg selv en pause innimellom, forbered deg på å drite deg ut en gang eller to - det er sånt som skjer. Jeg har jobbet med det selv en stund, og selv om fremgangen virker ulidelig treig noen ganger er det faktisk ganske kult å se tilbake og merke en tydelig forskjell.

Psykolog kan være en idé, du kan jo alltids snakke med fastlegen din om det?
Sist endret av robhol; 17. mai 2019 kl. 00:37.