View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er ikke slik diskusjonsforum fungerer, så kan du vennligst forklare hva du mener? Om du ikke klarer å forklare noe men må henvise til en 45 minutter lang episode så orker ikke jeg engasjere meg noe særlig i disse luftige påstandene dine.
Vis hele sitatet...
Tanken med å henvise til videon var for de som er interresert i å lære mer om hvordan dette foregår med en litt bedre og profesjonell begrunnelse en min.

Henviser til Postloven § 8 som jeg la ved i tidligere innlegg. Som sagt var min første post ukorrekt.

Når det gjelder innenlandspost så må politiet ha konkret mistanke for å ha lov til å åpne en innenlandspakke, noe som krever rimelige bevis som f. eks narkohund. Det er sjeldent politiet bruker ressurser på å sniffe opp innenlands postpakker da det er mye mer effektivt og enklere å gå etter gatelangere.

Og igjen om man er så uheldig at pakken blir funnet, så er det veldig vanskelig for de å bevise at mottaker har bestilt denne pakken og så lenge det da handler om mindre summer av narkotika er ikke dette noe de kommer til å legge tid og ressurser inn i og det blir mest sannsynlig henlagt med mindre hendelsen gjentar seg. Er du virkelig uheldig, da mener jeg usannsynlig uheldig så kan de få en ransakelseordre, men lite sannsynlig med mindre du er tidligere straffedømt.

Så etter min mening så er post tryggere enn å handle på gata, grunnet at på gata så tar de deg på "ferske spor" evt i gjerningsøyeblikket hvor man kjøper. Eneste måten å bevise en bestilling til postkasse er pengeoverføring eller evt melding mellom begge parter, som noe igjen er vanskelig for politiet å få tilgang til.