View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjansene for at noe blir stoppet virker å være små. Det finnes selgere som sender titalls pakker hver eneste dag. Dessverre er det tilfeller der post blir beslaglagt også innenlands. Nylig så jeg at noen ble kalt inn til avhør pga et brev fra en av de selgerene jeg anså som tryggest. Jeg tror også at utviklingen rundt brevpost gjør at risikoen øker med tiden. Posten sier selv at mengden brevpost går ned konstant, og noe av tryggheten rundt bestilling ligger i hvor mye post som går gjennom systemet til enhver tid. Nå legger de også opp til at post bare blir utlevert et par dager i uka, som vil si at forsendelsene blir liggende lenger i systemet, og sjansene for beslag øker enda mer.

Hvis du bor i en storby så er ikke konsekvensene store. I storbyene har politiet mer enn nok med andre saker, og du vil nok ikke få noe mer enn inkalling til avhør i værste fall. Hvis du nekter kjennskap blir saken sansynligvis henlagt. Hvis du bor i en mindre by, eller ute på bygda, så blir konsekvensen større, selv om saken kan bli henlagt. Da kan det hende at politiet velger å kjøre razzia på boligen din, som selvsagt ikke er noe gøy for oss som lever et ellers normalt liv.

Merk deg at det ikke finnes noe fasitsvar på spørsmålene dine. Det er vanskelig å finne kilder på noe annet enn at Politiet begynte å sjekke innenlandspost med hunder i 2014(?). Folk snakker stort sett ut ifra erfaringer og spekulasjon. Det er ingen her som kan si om du blir en av de uheldige tatt i en stor kontroll som tilfeldigvis starter akkurat når du bestiller, eller om du plutselig får razzia for 5g hasj selv om du bor midt i Oslo. Hvis du på ingen som helst måte kan stikke ut på byen og prøve å få tak i en decent kontakt så tror jeg bestilling kan fungere, men du må velge selv om det er verdt de potensielle konsekvensene.