View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Sett at posten er lagt til "Offentlige institusjoner" syntes jeg det blir vanskelig å ikke argumentere for at vi snakker om straff. Skal vi ta OP ordrett snakker hun heller ikke om misslykket penetrasjon, men at han gav seg når hun sa nei. Ordlyden din får det selvfølgelig igjen til å se ut som en voldtekt.
Vis hele sitatet...
Ok, så du insisterer på å sjå bort frå spørsmålet trådstarter stiller, og skildringa vedkommande kjem med? I så fall er det jo ikkje lenger den konkrete saka vi diskuterer lenger, men ei sak du har kokt saman. Det framstår som litt spesiell debatteknikk.

Viare skriv trådstarter
gutt2 kjenner jeg knapt og han valgte å innrømme til meg noen dager etterpå at han hadde prøvd å ha sex med meg men jeg synest det var vondt så han avsluttet samleie
Vis hele sitatet...
Det er såklart tenkjeleg at det ikkje dreier seg om, for å bruke tekniske termer, innføring av penis i skjedeåpning, og i så fall kan det dreie seg om uønska seksuell omgang - som altså fjerner minstestraff og reduserer strafferamma med fem år.

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Vidarlo: Hvor er dette påståtte overgrepet? For jeg må nesten ha det klart for meg før jeg kan si noe mer. Alt jeg har lest er at han gav seg når hun sa nei.
Vis hele sitatet...
Eg har sitert lovverket. Ei seksuell handling med ein person som er ubevisst eller ute av stand til å motsette seg det er ulovleg.

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Om jeg tolker deg rett, så er personer som har sex i beruset tilstand, fratatt alt ansvar. Ihvertfall om den andre parten skulle være edru, eller mindre ruset.
Vis hele sitatet...
Ja, du har rett på å ikkje verte utsett på seksuelle handlinger, med mindre du eksplisitt, gjennom ord eller handling, samtykker til det.
Sist endret av vidarlo; 8. mai 2018 kl. 20:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.