View Single Post
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Sitat av kallisti Vis innlegg
Edit: På etterskudd. La til quote:



Det er vel å trekke det vel langt. Jeg kan ikke se at hun har tatt til orde for straff. Det var bare et spørsmål om det var begått urett eller ei. Og om det stemmer at han som nykter kom så langt som mislykket penetrasjon av en kvinne som var ruset på opiater som beskrives her, kvalifiserer det definitivt som overgrep. At noen skulle mase etter sex i den tilstanden, høres også usannsynlig ut.
Vis hele sitatet...
Sett at posten er lagt til "Offentlige institusjoner" syntes jeg det blir vanskelig å ikke argumentere for at vi snakker om straff. Skal vi ta OP ordrett snakker hun heller ikke om misslykket penetrasjon, men at han gav seg når hun sa nei. Ordlyden din får det selvfølgelig igjen til å se ut som en voldtekt.

Vidarlo: Hvor er dette påståtte overgrepet? For jeg må nesten ha det klart for meg før jeg kan si noe mer. Alt jeg har lest er at han gav seg når hun sa nei.

"gutt2 kjenner jeg knapt og han valgte å innrømme til meg noen dager etterpå at han hadde prøvd å ha sex med meg men jeg synest det var vondt så han avsluttet samleie."

Krisemaksimeringen du jobber ut ifra påstår at dette er en beskrivelse av en voldtekt?

Det er svært relevant at en offermentalitet kan presse frem falske voldtektsanklager. Den presedensen du setter med argumentasjonen din er at sålenge man har sex når man er ruset, kan man rope voldtekt etterpå?
Sist endret av SkyMarshal; 8. mai 2018 kl. 20:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.