View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dyret Vis innlegg
De må være en del av nettverket for å dukke opp, men de behøver ikke nødvendigvis være koblet til WiFi. TVen min dukker opp på samme måte som enheten du ser, selv om den har kablet nett. Dette for å kunne spille av ting med den som mottaker.

Det er også mulig å komme seg på nettverket uten passord, f.eks. ved å gjette/brute-force WPS-nøkkelen. Hvis passordet er det som hører til ruteren, og aldri har blitt skiftet, er det ikke utenkelig at noen har fått passordet en gang før dere flyttet inn.

Mest sannsynlig så er det en av dere som har kjøpt en fake jallatelefon fra Kina, som er forkledd som en Samsung/HTC, men i realiteten er en Lark Cirrus 4.
Vis hele sitatet...
Den tv'n du nevner er jo kablet i nettverket, her er det snakk om totalt fremmede telefoner som dukker opp i ett lukket nettverk.

Vi bruker Galaxy telefoner, S5 og S7.

Dama har bodd her i 15år, denne leverandøren og router fikk vi vel for 1.5 år siden.

Må enten tyte til leverandøren og si vi er hacket og ønsker å bytte wifi PW, eller sette routeren i bridgemodus og kjøpe en egen router hvor jeg har kontrollen selv tenker jeg.