View Single Post
Sitat av Bjørgård Vis innlegg
Sier mange takk!

Dessverre så har eg ennå veldig liten nytte av forslagene, siden jeg ikke har den minste peiling angående python og avconv.

Eg prøvde meg på https://github.com/TheSimoms/NRK-Downloader, men hva er det egentlig som skal til?

Jeg installerte phython 2.7 - greit. Men hva mer skal til? Å bruke command-line shell har jeg egentlig lite lyst til. Da kunne jeg jo like godt brukt adobehds.php isteden for - ?

Jeg forsøkte å starte the "graphical user interface" by doubleclick on app.py - men det skjer ingen verdens ting. Når jeg forsøker å starte app.py via command shell får eg denne meldingen:

ImportError: no module named bs4

Dessverre så er instruksen veldig karrig.

Må eg i tillegg installere Tkinter - eller er det allerede med i python-pakken? Hvis ikke, hvordan installerer man Tkinter? Hva skal eg begynne med? Og hvordan? Starte i utgangspunktet fra python eller bare med dobbelklick på app.py?

Og hva med avconv ??? Forsøkte å installere det men alt jeg får frem som svar når jeg skal starte det er noe som lyder: "AVConv does not work anymore" -



Takk på forhånd om noen skulle hjelpe meg
Vis hele sitatet...
Hvis du allerede har et cli som funker og er fornøyd med det ville jeg ha holdt meg til det.

Skriv i commando linja
pip install beautifulsoup4
tkinter kommer sammen med python så det er ok.
Jeg aner ikke hvordan du fikser avconv feilen. Jeg bruker bare ffmpeg til vanlig.