Tråd: Egodød
View Single Post
Sitat av botanical86 Vis innlegg
Når jeg opplever en egoisme død, kan jeg jeg borti tanker som: "fortjener jeg egentlig å spise?...det finnes jo alltids noen i verden som kan trenge maten mer enn meg selv...men kanskje jeg kan hjelpe flere mennesker på lang sikt hvis jeg spiser selv nå..." det er alltid mye fasting involvert i disse opplevelsene.

Den første gangen jeg opplevde egoisme-død, trodde jeg at jeg var på vei til å legge meg i fosterstilling for å få et panikk-anfall...da en tanke slo meg: "Frykt er den ultimate egoisme! Jeg er vel ingen egoist!? Nei! Så slakt bort frykten/egoisten i meg!" jeg reiste meg fort opp fra fosterstillingen med en helt ny fryktløs følelse, og samtidig en intens trang til å hjelpe andre levende vesener...men å hjelpe andre måtte vente, pga jeg var helt alene langt ute i en skog...
Vis hele sitatet...
De gangene jeg har opplevd ego-død har det ikke eksistert noe som het er mat, andre mennesker, egoister, meg selv, vann, luft eller noe annet vi baserer realiteten på. Alt jeg har opplevd, lært og vet om blir borte og jeg er bare i en helt annen verden langt langt unna.