View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Kanskje du burde være litt mer selektiv med hvem du har i vennlista di?
Vis hele sitatet...
Nja. Jeg har ganske mange, og langt fra alle er truthers. Men det å være litt tullerusk synes jeg ikke er et godt argument for å unfriende folk.

Det handler nok til en viss grad om å flashe identitet. Mest sannsynlig burde jeg nok la være å svare, ja.

Sitat av subscribe Vis innlegg
Jeg har alltid tolket konspirasjonsteorier som en slags narsissisme. Folk med eksklusiv innsikt som venter på at saueflokken skal våkne.

Alle jeg har møtt på av dette slaget er enten samfunnstapere eller kommer fra dysfunksjonelle familier. Forøvrig bare en anektode, men forskning og statistikk over dette er sjelden vare. Har sett slike statistikker om nynazister, liker og tro at det kan finnes noen fellestrekk med konsp-teoretikerne.
Vis hele sitatet...
Interessant tolkning. Og ja, jeg kan bekrefte at "samfunnstapere" (stygt sagt men sant) er en passende merkelapp på mange av de det gjelder. Og det med at de kommer fra dysfunksjonelle familier passer godt med teorien min om at det også til en viss grad kan ha å gjøre med mangel på oppmerksomhet i barndommen.

Nazistiske grupperinger (og alle andre sære miljøer) tiltrekker seg nok samme type folk. Samfunnstapere og misfits. Sånn sett får vi kanskje være glade for at de endte opp i konspirasjonsmiljøet. Kanskje er det bare tilfeldigheter som gjorde at de ikke ble nazister. Det er tross alt bedre å være truther enn nazist. Men kanskje finnes det også sunnere miljøer for disse "samfunnstaperne"? Miljøer som ikke nødvendigvis baserer seg på oppkokte fantasier.

De kaller alle oss andre sauer, men selv tror de på alt de blir servert i enhver konspirasjonsfilm på Youtube!
Sist endret av Pensj2020; 11. september 2018 kl. 18:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.