View Single Post
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Har sett at det blir diskutert andre steder at ticksa kan komme av at kroppen er så sliten (du nevnte du hadde fått lite søvn), så den gjør det samme ticksa man ofte får rett før man sovner. De ticksa man får i innsovningsfasen er kroppen som sjekker om søvnparalysen (for at du ikke skal sparke rundt deg mens du sover) har inntruffet enda.

Med andre ord: Veldig utbrent kropp, få deg mye hvile og god søvn så blir nok ticksa litt mindre aggressive til de forsvinner helt.

Er på ingen måte søvnekspert men dette er det jeg har plukket opp når jeg har lest om MDMA ogsånn
Vis hele sitatet...
Ja, men du vinkler det feil. myokloni (muskelsammentrekninger, faktisk mer spesifikt hypniske myokloniner) rett før en sovner kan ha svært mange forklaringer. Flere områder i hjernen går gjennom en komplisert prosess når vi skal sove. Bare noen små feilsignaler mellom nerveceller kan føre til et solid rykk. En kan jo spekulere masse, men ingen vet faktisk med sikkerhet hvorfor disse rykningene oppstår.

Hva som er en mine umiddelbare tanker når det gjelder MDMA har også sammenheng med søvnrykninger. Når en går over i søvnstadiet vil hjernen din forhindre deg i å våkne ved å bl. annet kutte ned på signalstoffer som eksemepvis dopamin noe som kan skape rykninger. En kobler jo også ut alle bond med kroppen, så du kan få disse rykningene dersom alt plutselig blir vanlig igjen. Jeg tenker nok det er ting som dopaminmangel og serotoninmangel som er årsaken her.

En ting som ofte går sammen med nevrologiske sykdommer er jo nettopp muskelkramper. Serotoninsyndrom er ett av dem, men det samme er jo manglende serotonin eller dopamin, hvilket er uungårlig etter MDMAbruk.

Jeg vet om noen ting MDMA påvirker som, ved patologiske trekk ved hvert enkelt gjerne har bivirkninger som, du gjetta det: muskelrykninger.

Uansett hva det måtte være er det vanlig når man kjører hodet for hardt og har kødda med de nevrologiske funksjonene dine. Går det over har du nok ingenting å bekymre deg over. Dersom det ikke går over må du til legen. Han kan enten hjelpe deg selv, eller overføre deg til en nevrolog.