View Single Post
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
730
Slæsken, du får ikke ha siste ordet
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Å kalle nikotin harmløst uansett om du bruker relativt eller ikke blir helt feil da det ikke er et harmløst stoff.
Vis hele sitatet...
Da forstår du ikke ordet relativt. For å sette det på spissen, så kan vel heller ikke vann være harmløst, siden det også har en dødelig dose?

Det er heller ingenting på det bildet som tilsier at nikotin = kreft slik du skriver, dette bildet nevner bieffekter av nikotinbruk.
Vis hele sitatet...
Hvor sa jeg at nikotin er lik kreft? Hvis bildet viser bieffekter av nikotin, hvor kreft er en av dem, må jo det bety at kreft er et resultat av nikotinbruk? Nok en gang for å sette på spissen: Det blir som om jeg skal si at vann fører til skrumplever, siden det er vann i vodka.

Selvom du leser en diagnose på nett og har ett av de samme symptomene så betyr ikke det at du har den eller den sykdommen
Vis hele sitatet...
Hæ?

Nikotin har en LD50 på 0,5–1,0 mg/kg.
Vis hele sitatet...
Disse tallene er meget lite sikre, og tilsier at 60mg nikotin er dødelig: "Nicotine is a toxic compound that should be handled with care, but the frequent warnings of potential fatalities caused by ingestion of small amounts of tobacco products or diluted nicotine-containing solutions are unjustified and need to be revised in light of overwhelming data indicating that more than 0.5 g of oral nicotine is required to kill an adult." Sitert fra: How much nicotine kills a human? Tracing back the generally accepted lethal dose to dubious self-experiments in the nineteenth century

Selvfølgelig baserer forskning og informasjon rundt nikotin seg på tobakk, nikotin ER tobakk
Vis hele sitatet...
Nei, nikotin er ikke tobakk. Kadmium er ikke tobakk. Arsenikk er ikke tobakk. Nikotin er et stoff som man finner i tobakk, som man for å vite effektene av i sin rene form, må undersøke i sin rene form. Noe som beviser det neste poenget mitt, hvor det viser seg at du ikke leste hva jeg skrev:

Du sier også at det ikke er gjort noe forsking på fedme hos barn hvor det har blitt brukt nikotin under svangerskapet og det tilsier at du må gjøre mere research
Vis hele sitatet...
Jeg sa jo at det er gjort forskning på sigaretter, men ikke ren nikotin. For siste gang – det er ikke det samme.