View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg gjør det samme, og har alltid gjort det. Innså egentlig ikke før etter noen år at det alltid var rus inne i bildet. Som sagt kan man iblant fyre seg litt mye opp over små ting. Men når jeg ser på alle oppgjørene jeg har gjort over årene er det flere oppgjør jeg er glad for at jeg har gjort enn motsatt.

Jeg tror de fleste vegrer seg for mye for å ta konflikter og heller lar problem brygge over lang tid. Man ser det ofte på arbeidsplasser hvor små trivialiteter, som en litt for pratesjuk kollega eller noen som aldri koker ny kaffe, fører til giftig kultur over tid. Konfrontasjon er ofte nødvendig.

Men en bør puste litt med magen og prøve å gjøre det med så lite sinne som mulig. Det leder til bedre utfall.
Vis hele sitatet...
Ja, 100% enig her. Det lønner seg alltid å stille godt forberedt, kanskje gjerne ha diskutert saken med 1-2 nære venner før man "fyrer løs". Sitter alltid igjen med best resultat med konfrontasjonen ved å fremstå saklig og åpen. Som tidligere nevnt har jeg som regel etter slike konfrontasjoner blitt klokere på om personen er verdt å ha med seg videre i livet.