View Single Post
Jeg drakk leeenge pga. psyken - klassisk selvmedisinering.

I begynnelsen var det "bare" 6 øl om dagen. Det økte kjapt - og før jeg visste ordet av det *måtte* jeg ha 6 øl for å kunne fungere, 12 for å føle meg bra - 18 for å bli rusa...

Etter et halvt år med dette misbruket tok jeg blodprøve hos legen, og jeg husker enda bekymringa hans i stemmen da han snudde skjermen mot meg...

Baaare røde tall, levra var "out of whack", nyrene slet, og jeg hadde tydeligvis kuka til bukspyttkjertelen såpass at den ikke skilte ut fordøyelses-enzymer lengre

"Blabla - du er på tur å drikke deg ned i kjelleren !" sa legen til meg - tia sto stille idet jeg skjønte alvoret.
Jeg hadde jo ingen interesse av å dø !
Derimot hadde jeg tydeligvis ikke noe interesse av å leve heller....

Jeg slutta å drikke på dagen, gikk selvfølgelig rett i delir - tok antabus et døgn etter, bare for ikke å sprekke igjen. Hadde heldigvis time til psykiater på dag 3. våken - og fikk en pakke Apodorm så jeg endelig sovna.

Nå har jeg vært edru i snart 7 år - jeg må spisefordøyelses-enzymer 3 x daglig resten av livet, og jeg tar heller en pistol i tinninga enn ever å tenke alkohol igjen....

Jeg vil anbefale at du tar deg en legetime - ta en blodprøve, ta *alt* annet enn alkohol - bare gjør noe annet enn drikking <3

Pm meg for spørsmål/støtte - og lykke til.

Masse <3