View Single Post
Sitat av kmsc Vis innlegg
Det er som sagt mye, jeg vet ikke hvor mange reiser jeg har på lsd alene, men det er over 200 i alle mulige forskjellige settinger og doser.

Du som erfaren tripper(?) burde vite at det å dele en lapp i to mest sannsynlig vil resultere i en disko-dose, noe jeg regner med du er kjent med?

Nå ble jeg litt interessert, hva legger du i terapautisk øyemed? Er dette noe du faktisk har erfaring med, eller er det bare din egen definisjon på at, oi denne trippen hadde terapautiske effekter? Jeg tipper vel heller på det siste. Hvorfor begynner du å sammenligne xtc med lsd? Nei jeg står på mitt, tar du en halv lapp fordi du er nervøs eller redd, så er du åpenbart ikke klar.

Sa jeg det? At han/hun skulle ta en lapp på sparket en dag han føler seg shit? Du har virkelig en unik måte å tyde ting på. Bli så provosert du bare vil, ingenting er rett eller galt her, det er bare egne definisjoner og preferanser, det finnes ikke noe fasit her. Jeg nevner også å ha noe i bakhånd, bare i tilfelle. Det finnes medikamenter som tar enhver tripp, så hva er det du er så jævlig redd for?
Vis hele sitatet...

Jeg kan begynne med å si at hele det første innlegget ditt sier meg at jeg kan trekke en desimal fra det påståtte antall lsd-tripper du sier du har på ryggen. Med mindre du sitter å teller alle dagene du har microdosert da

Måten du reagerer på mitt innlegg gjør at jeg fremdeles er i tvil om erfaringsgrunnlaget ditt når det gjelder å råde førstegangsbrukere til vettug bruk av dette stoffet.

"Discodose" som du refererer til er meg et ukjent begrep, men jeg forstår hva du prøver å formidle.
Det er mulig om du kjøper Lsd av lav kvalitet / potens at en halv lapp vil gi en mildere effekt som ikke slår ut i full Lsd-opplevelse, noe dagens Darknet markeder osv gjør til en smal sak å unngå, da man fint kan kjøpe lapper på 150-200ug og oppover der.

Du som visstnok har over 200 tripper på ryggen burde hvertfall vite hvor mange mikrogram det er plass til på en halv lapp. For da er du vel langt over gjennomsnittet interessert i Lsd vil jeg tro?

Du tar ikke forbehold om en dritt når du gir råd til en fersking.
Og måten du formulerer deg på i førsteposten fremstiller Lsd som et enkelt stoff å eksperimentere med som krever lite eller ingen planlegging i forkant og har minimalt med risiko for fiasko.

Jeg sa hva jeg mente om innlegget ditt på en saklig og oversiktlig måte, du svarte med å fragmentere mitt inlegg og har i ditt 2. innlegg begynt å bli selvmotsigende.
Krangling gidder jeg ikke, sorry om du følte deg angrepet, men jeg følte det nødvendig å pasifisere innlegget ditt da jeg syntes det var upassende og misledende for en førstegangsbruker som TS.

Jeg er forøvrig også uenig i rådet ditt om bruk av andre substanser/medikamenter for å avslutte en dårlig trip.
Jeg kunne sikkert argumentert for dette, men det sparer jeg meg for akkurat nå. Som sagt, uenig.



Så over til den terapautiske biten her.

Jeg har 2 venner i Tyskland, begge utdannede psykoterapauter som driver med traumeterapi og psykoterapi der de benytter Lsd i behandlingen.
Jeg har deltatt på dette ved flere anledninger de siste 7 årene, både for å lege ting jeg selv har båret på og for å forstå mer om dette.

Vi snakker da doser på 200-800ug. hvor det tilrettelegges med samtaler både før, under og etter endt session.
Dette gjøres både alene og i gruppeterapi, førstnevnte har alltid vært mest givende for meg personlig.

Blandt annet har jeg leget traumer etter et dypt personlig tap, hvor jeg fikk kontaktet personen som ble borte for meg gjennom underbevisstheten. Hadde en samtale med den hvor jeg fikk avklart og forklart endel følelser og usagte ting fra før personen forsvant.

Andre sessions på lavere doser har jeg kunnet prate om følelser og ha tilgang til min egen underbevissthet på en måte som har gjort at jeg får ut så mye mer informasjon og kan sette ord på følelelsene mine på en veldig produktiv måte.


Jeg deltok også på en gruppesession jeg måtte forlate en gang.
Det var da en dypt traumatisert dame i gruppa kom i kontakt med en person som hadde mishandlet og forgrepet seg på henne gjennom hele barndommen.
Dette på en dose på 400ug og det var mildt sagt forferdelig å være tilstede mens hun renset ut denne demonen av seg.
Min venn (terapauten) fortalte meg senere at personen hun møtte var sin stefar, han hadde gjort helt forferdelige ting mot denne damen og hennes mor i barndommen og døde uten å noen gang ha blitt konfrontert eller straffet for noen ting.
Hun hadde tatt 800ug under denne sin opplevelse under den sessionen.