View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av emphi Vis innlegg
Det er det eneste riktig - er det en overhengene stor sjangse for at den dømte skal begå nye drap, voldtekter o.l om han slipper ut så er det rett og slett ikke riktig at han noen gang slipper ut igjen. Folk flest > gærne mordere.
Vis hele sitatet...
Du har to typer forbrytelser, grovt sett:
*Affekt
*Overlagt

I tilfella der det er affekt, så vil ikkje straffenivået påvirke utfallet. En vil utføre handlinga, uten å tenke på straff og mulighet for å bli tatt. Dei aller fleste drap i norge er i affekt. Sannsynligheta for at dei vil gjenta handlinga er ekstremt liten. Kva oppnår vi da ved å bure inne vedkommande på livstid? Ingen verdens ting, anna enn enorme utgifter. Det er inga preventiv virkning, og du har ikkje beskytta nokon.

Så har ein overlagte forbrytelser. Der har eg heller ikkje tru på det, m.a. av dei grunnane nicho nevner: folk vil bli desperate når politiet vil pågripe dei, og vi risikerer heilt anna voldsbruk mot politi, og soningsapparat, om folk veit dei ikkje slepp ut igjen. Dagens ordning med tidsavgrensa straffer, kombinert med tidlig løslatelse for dei som oppfører seg sparer jo samfunnet for ekstreme ressurser i fengselsvesen, samt rehabiliterer sannsynligvis en del. Eg har heller ikkje tru på at nokon som begår overlagt drap finn det vert 16 års fengsel - eg tipper dei gambler i retning av at dei går fri, og at forskjellen mellom 16 år og livstid ikkje er ekstremt stor når du skal vurdere utfallet av handlinga.

Så netto? Vi oppnår ingenting anna enn større utgifter og meir vold ved lengre straffer. At straffenivået mellom ulike forbrytelser godt kan justerast er noko heilt anna enn det generelle straffenivået.