View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg må si at jeg har aldri møtt noen som frivillig har tatt ut fem lakser fra minibanken og gitt til vilt fremmede på gaten. Jeg kjenner mange som drar på nach med fremmede og det har også jeg gjort. Men jeg kjenner ingen som betalte fem lapper for å dra på nach.

Du har fått råd og tips og du gjentar bare det samme, pluss pynter litt her og legger til litt der. Ingen her kan gjøre noe mer for deg, du har anmeldt. Snuten og banken går gjennom saken. Samt forsikringen. Kanskje konkluderer de med at du var ung, dum og full. Eller så faller de på at dette er en så rar historie at de velger å heller etterforske deg. Du vente å se hva som skjer videre. Tyver er tyver også i Norge. De stjeler fra unge som gamle om de får muligheten. Og fulle folk det elsker tyver og svindlere. Du blei ikke ranet. Du ble bondefanget fordi du drakk deg hinsides naiv. Og som du nå vet, så skjer slikt også i Norge. Og det kan skje unge folk og gamle folk. Du er ikke den første og ikke den siste. Kanskje får de som nå har pengene straff. Kanskje ikke. Om de har valgt sin vei i livet så endrer vel uansett i straffen på veien videre? De må kanskje sone og møter medfanger og lærer nye ting og kan mer når de slipper ut.
Vis hele sitatet...
Ja de må jo hjelpe meg herregud, hvis det er sånn at jeg får null støtte, ikke ti kroner engang, kommer jeg virkelig til å bli knekt psykisk. Denne summen av penger for meg er enormt mye, kanskje ikke for deg eller noen andre, men det er helt absurd at jeg bare skal miste så mye.. Og det var jo ikke bare pengesummen, men mobilen min også, jeg sparte lenge for å ha råd til modellen. Det gjør så jævlig vondt, og jeg blir bare mer og mer stressa nå som tiden går. Har sittet foran PCen nå i hele for å finne på løsningsalternativer. Det er som at flere av dere her tror at denne summen med penger liksom er ingenting, det er jo faen meg enormt mye spenn for en som akkurat har fylt 20.