View Single Post
Jeg tror deg for jeg har vært utsatt for det samme. Det fins faens så kyniske og kalkulerte kriminelle at normale folk vil ikke tro det en gang! Værste for meg var å ikke bli trodd for det hørtes helt fucka ut når jeg gjenfortalte, men samboer var oppmerksom og mistenka neddoping pga oppførsel og hadde tilfeldigvis strips som påviste ghb. Saken ble henlagt selvom jeg hadde navn på gjerningspersonene fordi det var for lite bevis på noe som hadde skjedd bak lukka dører på nach.

Det du har opplevd er definitivt utnytting, men ikke sammenlignbart med voldtekt.

Kan høres ut som at du har vært et målrettet offer og det er ikke umulig at disse svindlerne putta andre ting i glasset ditt enn bare alkohol. Det skal mye til for å tørre å styre og utnytte noen på den måten, og man risikerer at offeret forstår og reagerer med sinne, vold eller stikker, så i en sånn situasjon vil jeg tro de sikrer seg med å putte f ex ghb i glasset ditt.. Hvis de gjorde dette målretta! Edru selv og fremgangsmåten høres sånn ut for meg. At de så etter en å utnytte og at det desverre ble deg.. Ghb blir brukt av både svindlere og overgripere nettopp fordi offeret mister kontrollen og all kritisk tenking og blir lett å overtale. I tillegg går det fort ut av kroppen så det er som oftest ute av kroppen når man våkner dagen derpå og skjønner hva som har skjedd.. Det fins andre mindre vanlige stoffer som brukes som "sannhetsserum" også og jeg har hørt om folk som låser inn ranerne i leiligheten og sier "værsågod bare ta TV'en og bankkortet!" og spiller på ranernes lag og adlyder ukritisk uten å forstå hva som skjer. Når man er så rusa selv så registrerer man ikke om de andre drikker sprite eller vodka og sprite. Det er skumle greier og folk som driver med dette her fortjener like grov juling og fengselsdommer som overgripere gjør! Jævla avskum..!

Bra du har anmeldt. Skaff en advokat raskt som kan legge press på politiet til å hente ut overvåkningsfilmer fra områdene dere gikk i og fra minibanken, disse slettes innen en viss tid og politiet kan finne på å henlegge saken uten bevis så det er bra med en advokat som hjelper deg!
Banken kan nok si at de ikke kan hjelpe deg uten at politiet kan bevise at noe straffbart har skjedd, fins masse av folk somhar blitt svindla på fylla og på strippeklubb osv som ikke har fått noe erstatning fordi det blir ord mot ord om at man ble utnytta eller at man bare var full og overivrig. I ditt tilfelle vil ikke banken kunne vite sikkert om det er en scam du er med på og spenn vippsa til en du kjenner eller om du har blitt utsatt for kyniske svindlere ut fra bare en påstand. Man har noen større rettigheter om det er mastercard man er svindlet på enn om det er bankkontoen. Håper virkelig det ordner seg for deg og at om du begynner å slite med flashbacks og få det vanskelig psykisk at du oppsøker hjelp. Har du blitt dopa ned vil dette kunne generere traumer og det bør man ha rask hjelp med når de kommer.