View Single Post
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Jeg jobbet tidligere med reiseforsikring, og der er vilkårene generelt ganske tydelige på at selvforskyldt rus ugyldiggjør eventuelle krav. For ordens skyld så jobbet jeg med medisinske saker, ikke tyveri, men basert på det du skriver så har du ingen sterk sak her. Jeg har vært full mange ganger på byen i Norge og i utlandet, men har aldri blitt lurt eller frastjålet noe som helst. Å skylde på at du var full er ingen unnskyldning i det hele tatt. Du lever tilsynelatende i en naiv boble der du tror at det å være norsk eller å bo i Norge gjør deg immun mot skurker — la dette være en lærepenge, for verden dreier seg ikke om deg.
Vis hele sitatet...
Dette var et litt bedre svar. Men Gjensidige skal jo dekke de fleste former for tyveri? Ut ifra hvordan jeg har forstått det. Å stjele er stjele, det er ikke sånn at det plutselig er greit at man blir frastjålet ting selvom man er full. Generelt opplever jeg ikke ting som dette når jeg drar på fylla. Jeg var bare jævlig uheldig, har sittet og nesten grått i hele dag fordi det har gått opp for meg at jeg kanskje ikke får eiendelene mine tilbake, som har en verdi på opp mot førti fem tusen kroner.. Du kan fint kalle meg naiv, hadde likt å sett hvor mye bedre du var når du var på min alder.