View Single Post
Trådstarter
292
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor det? De postkasselåsene jeg har vært borti har hatt crappy sylinder med fire eller fem pinner og svært romslige toleranser. Rett og slett helt latterlig enkle å dirke opp. Hvis du ønsker å lære deg å dirke, så er postkasselåser sidestilt med billige hengelåser av amerikansk fabrikat som gode nybegynnerlåser. Man må ingelunde ha nøkkel for å få de opp! Skjønt, selv om låsen er veldig enkel å dirke, så skal du ha uflaks for at noen gidder å gjøre det akkurat den dagen du la penger der - med mindre noen så deg dumpe cash i kassa, selvsagt?

Sånn rent praktisk vil jeg nok tippe at et litt motvillig og deltidsansatt reklamebud på 16 år med lav motivasjon antakelig lettere lar seg friste av en tilfeldig seddel i postkassa enn en godt voksen postmann som daglig håndterer større verdier og risikerer en fast jobb de formodentlig liker. Du kan imidlertid ikke bevise noen verdens ting og verdiene er for små til at politiet skulle bry seg. Pengene er tapt for alltid.

Derfor, la oss hoppe til det rent etiske: Hvem hadde risikoen her? Det må dere selvsagt bli enige om. Slik jeg leser det var han ikke klar over at du putta de der og du spurte ham heller ikke før du gjorde det. Selv tenker jeg at "alle vet" at postkassa er usikker. Det blir litt som å legge de under dørmatta: Det kan gå helt fint, men ikke bli veldig sjokkert om de forsvinner. Eller, under dørmatta hadde nok faktisk vært bedre, for der ville ingen sjekka. Jeg synes du har vært uaktsom og bør betale på nytt. Kjipt, men lesson learned? :-/
Vis hele sitatet...

Det kan jo være lettere å dirke opp postkassen en jeg trodde. Men som du sier selv så er det lite trolig at noen dirket opp postkassen akk denne dagen. Det er også mye trafikk forbi postkassene, og det er rundt 50 postkasser som henger opp. Noe som minsker risikoen litt.
Ingen som så meg legge pengene i postkassen.



Som nevnt litt lengre ned i tråden så avtalte jeg med kompisen om å legge pengene i postkassen da han ikke var hjemme. Skrev ikke dette i hovedinnlegget.
Så her er det ingen som har skyld i noe.