View Single Post
Hvordan man bruker heroin har alt og si. Om man har kontroll på dose/mengde/intervall så kan det vel gå til en viss grad. Om man ikke skyter det i åra etc. Problemet er at heroin på det illegale markedet er høyst variabel kvalitet og styrke. Dessuten utvikler man toleranse og da må man har mer. Til slutt må man kanskje finansiere eget bruk med salg av dop. Det som som funker over tid og har noe samme effekten er forøvrig metadon og subutex. Der kan man dosere korrekt og opprettholde en brukbar livskvalitet og holde på jobb og vennskap uten problemer over tid.
Mye på grunn av dette hadde jeg nok hvert skeptisk til å forholde meg til en som bruker heroin, for det er ustabilt. I utgangspunktet er jeg åpen for alle slags mennesker også folk som bruker rus. Om en god venn hadde fortalt det, hadde jeg prøvd å hvert god støtte og forklart farene med det han driver, konsekvensene og mine personlige grenser.
Jeg har hatt min periode med oxycontin og dolcontin selv for mange år siden. Fungerte jo på et vis, men visna sosialt og emosjonelt etter hvert og mistet dermed mange vennskap.

Ellers er mitt forhold til rus og holde seg unna amfetamin,benzo,opiater. Alt med måte og moderasjon, cannabis og alkohol er i dag mine favoritter 1-2 dager i uka. Ellers et hallusinogen 1-2 ganger i året.
Sist endret av moonlord; 10. januar 2017 kl. 03:12.